"Stargate" се завръща: MGM подготвя трилогия на филма

MGM`s Leo from Sirius....
Започвам с много хубави новини в края на месеца, а те са, че МGM започват изцяло нова трилогия на "Stargate", това също е и момента в които вкарвам и секция "НОВИНИ" (бутончето вече е вградено, намира се в главното меню под картинката).

След три успешни телевизионни сериала, обхващащи период от 14 години и 17 произведени сезона, Метро-Голдуин-Майер връща „Stargate” обратно към своето начало.

Студиото обяви днес (29.05.2014), че ще пусне нова версия на „Stargateигралните филми, която ще бъде трилогия. Уорнър Брос ще им партнира, но най-вече от дистрибуционна гледна точка (т.е. тяхната главна задача ще е разпространението на филма, което както се сещате няма да бъде особено трудоемко, имайки предвид заглавието на филма).

Начело на филма ще е отново Дийн Девлин (оригиналният писател-продуцент), режисьора ще е отново Роналд Емерих, които вдъхна живот на първия „Stargateпрез 1994г.
Девлин ще продуцира новата трилогия с режисирането на Емерих на борда (това е сигурно поне за първия филм).

Въз основа на последните коментари от двамата (Девлин и Емерих), по-вероятно е новите филми да са един своеобразен „рестарт“ или продължаване на оригиналната история, а не римейк (както и аз си помислих в началото).

Тъй като продукцията ще е доста години след оригиналният „Stargateе слабо вероятно да включва каквито и да било типажи или актьори от него, все пак филма е сниман преди 20 години. Най-вероятно ще бъде избегната и наложената от тв сериалите „приемственост“.



Без да отварям скоба, само да загатна, че няма как да не обърнем внимание на „light” символиката, а именно факта, че след точно 20 (11) години се започва ново подобно начинание, лично аз очаквам филмите да нямат същият impact като първите. Обикновено когато е пуснато нещо стойностно, след време бива заменено с по-нова и „удобна“ на елита версия, и понеже някой от вас знаят, че в „Stargateима много концепции, леко откраднати от материалите на Робърт Морнинг Скай, а знаете също, че и самият Скай е заявил, че пуска нова версия на „Документите Тера“, тъй като тази старата не била особено вярна, сега направете една проста сметка колко е две и две и дали е все четири?
Както наблюденията показват: това е метода, когато нещо не е угодно на ония болни глави, дето управляват света ......

Знаете, че всичко около „Stargateприключва през 2011 година (11), когато MGM фалира. В статия на vesti.bg (01.11.2010) четем: „MGM влиза в процедура по обявяване на несъстоятелност поради неспособност да погаси огромния си дълг от 4 млрд. Долара...", следва „Следващата седмица MGM ще влезе в процедура по обявяване на несъстоятелност поради неспособност да погаси огромния си дълг от 4 млрд. долара. Заемодателите на гиганта включват големи банки като "Джей Пи Морган Чейс" и "Креди Сюис", хедж фондове, както и милиардера и инвеститор в "закъсали" компании Карл Икан" – виждате кои кредитира Лео (лъва от логото на MGM се казва така, точно по Сириански).
JP Morgan, както и Джордж Уестингхаус са главните спонсори на Никола Тесла по онова време, казвам го само за да направя взаимовръзката, че тия хора не си дават паричките току-така. И за финал една интересна статия точно по този въпрос, по-старите фенове вероятно са я чели, но вероятно ще има и такива които (като мен) не са. 




Какво уби „Старгейт: Вселена“ и какво можеше да стане?
(публикувано на 16.05.2011)





Генералният директор на Syfy, Крег Енглър е написал писмо, в което обяснява причините за провала на SGU, а Брад Райт разкрива неосъществените си планове за бъдещето.

Крег Енглър, генералният директор на телевизията Syfy, където се излъчваше „Старгейт: Вселена, написа писмо до най-големия фенсайт на Старгейт – Gateworld. В него, с уважение към феновете, той разкрива историята на сериала от негова гледна точка и обяснява решението сериала да се спре. Оказва се, че обвиненията на много хора за липса на подкрепа от страна на телевизията към сериала, са безпочвени и продуцентите не са тези, които трябва да минат на гилотината. Ето точните думи на Енглър в превод:

Отворено писмо до феновете на Старгейт от Syfy:

Изписа се много за „Старгейт: Вселена“ и Syfy през седмиците след обявяването на финала на сериала. Изразиха се много въпроси и обвинения, насочени към Syfy за начина, по който управлявахме SGU. Иска ми се да отделя малко време и да отговоря на тези въпроси.

Когато MGM реши да завърши „Старгейт: Атлантида“ след пет сезона, го направи с ясната идея, че след това ще се посветят на нов сериал във франчайза, „Старгейт: Вселена“. Той беше нов, дързък поглед върху Старгейт, който Брат Райт и Робърт Купър отдавна планираха и дискутираха с нас. Като идея, се появи преди много години. Тъй като „Старгейт: СГ-1“ и „Старгейт: Атлантида“ се справяха толкова добре в миналото, ние бяхме уверени в успеха на SGU и подписахме договор за два сезона. Двусезонните сделки са редки в света на телевизията, защото обвързват с огромни инвестиции и във време, и в пари. Но прекрасните ни постижения с MGM и Stargate досега правеха сделката да изглежда една от най-изгодните възможни в телевизионния бизнес. Още преди да се заснеме и кадър, дори без избрани актьори, ние знаехме, че ще има минимум 40 епизода. Работата се свърши бързо и официално SGU започна да се излъчва на 2 октомври 2009. Пилотът беше изгледан от великолепната сума от 2,779,000 зрители. За сравнение, „Старгейт: Атлантида“ дебютира с над 4 милиона зрители, така че тук имаме над 25% спад. Но след това „Вселена“ увеличи зрителите си за следващата седмица до почти 3 милиона, преди да падне на 2.6 милиона, където изглеждаше, че ще се задържи. Това е типичен модел на рейтингово развитие за нов сериал, така че дотук сериалът вървеше добре. На шестата седмица зрителите паднаха до 2,3 милиона, една пета от пика за сезона. Не е страшно за сериал да има известни колебания, стига отново да скочи обратно. Наистина, следващата седмица имаше признаци за леко възстановяване, последвани от нов спад по-нататък. След това зрителите паднаха до 1,961,000, или 33% по-малко от пика за сезона. Очевидно тогава вече се притеснихме, но идваше почивката, а сериалите често имат скок след почивка (противно на вярванията на обикновеинте хора). Със завръщането си в ефир, сериалът отбележи скромен ръст до 2,088,000 зрители и прибави още малко следващата седмица, достигайки 2,153,000. Изглеждаше сякаш бавно се завръщаме, но рейтингите се установиха на това ниво и през следващите два месеца варирха между 2,116,000 и най-лошото представяне 1,708,000 зрителя. И така, въпреки краткия ръст след почивката, след два епизода се установи на по-ниска сума и постигна средно за втората половина от първия си сезон 1,982,000 зрителя на епизод.



Поради недопустимо ниските си рейтинги и липсата дори на наченки за ръст в петъците, където изгуби повече от 1/3 от първоначалната си публика, решихме да продължим договора за втория сезон, но с лека промяна. Преместихме „SGU“ във вторник, традиционно успешен ден за нас, в който се излъчват най-гледаните сериали в историята ни – „Хранилище 13″ и „Еврика“. Сложихме един след друг „SGU“ и „Каприка“ във вторник вечерта, надявайки се и двата сериала да си намерят нова публика. Както знаете, низходящата тенденция продължи и в крайна сметка не позволи да се направи по още един сезон и на двата сериала. Преместихме последните 10 епизода в Понеделник, където имахме успех с новия си сериал, „Да бъдеш човек“, но рейтингите останаха на същото ниво. Все пак, „Старгейт: Вселена“ успя да завърши с пик в рейтингите за финала си, но това също е типично за сериалите. Гореописаното показва усилията на Syfy и MGM да създадат нов Старгейт сериал, който отначало е изглеждал успешен, но след това е започнал да се представя зле и ние сме направили всичко възможно да го продължим. Вероятно сте прочели много слухове за обратното. Ще отговоря на най-честите:

Хаотичното местене из дните на седмицата уби SGU:
Опитапме да показваме сериала в Петък, където и преди сме имали успех, но където рейтингите паднаха значително. Когато беше ясно, че с тези рейтинги няма да оцелее в петък вечер, го преместихме във вечерите на най-успешния ни сериал за всички времена, а именно във Вторник.

Почивките убиха SGU:
Както виждате от рейтингите по-горе, най-големия спад в зрителите дойде преди почивката, а не след това. Всъщност SGU дори подобри представянето си с около 10% след почивката между двете половини на първи сезон.

Ако го бяхте оставили в Петък, можеше да се справи добре:
В Петък SGU загуби 1/3 от публиката си и падна под допустимия минимум. Единствената надежда да се спаси, беше да се премести в друга вечер, където имаше шанс да се хареса от нови зрители.

Спряхте „Старгейт: Вселена“, защото мразите науната фантастика:
Ако не харесвахме научната фантастика, просто нямаше да правим „Старгейт: Вселена“. Точно защото я харесваме, опитахме с този сериал. Въпреки че SGU се оказа неуспешен, не съжаляваме, че опитахме. Научно-фантастичните сериали са гръбнакът на нашата телевизия и имаме много нови такива. По-късно тази година ще дебютират „Алфи“ и „Бойна звезда Галактика: Кръв и хром“, както и филмът „Червена фракция“, в който играе Брайън Джейкъб Смит от „Старгейт: Вселена“. 5 от оригиналните ни драми ще се върнат за нови сезони през годината и ще излъчим много репортажи от правенето им зад кулисите.

Не подкрепяхте SGU:
Буквално няма никой друг, освен MGM, който да е подкрепил сериала повече от нас. Ние бяхме единствената телевизия, която се съгласи да опита със „Вселена“ и се съгласи за 40 епизода, още преди да има сценарий. Инвестирахме десетки милиони долари и хиляди часове работа в продължение на дълги години в опит да подкрепим сериала.

Спряхте SGU, за да освободите място за кеч (ако не знаете, част от програмата на Syfy са кеч-шоута тип WWF. Въпреки недоволството на сайфай феновете, че тяхната телевизия излъчва подобни неща, точно тези шоута са сред най-рейтинговите за телевизията):
С удоволствие щяхме да правим SGU, независимо от останалите неща в програмата ни, стига рейтингите да го бяха позволили. Не спираме успешни сериали, за да правим място за други предавания. Нито една телевизия не го прави, но и нито една телевизия няма пълен набор от успешни сериали. „Вселена“ беше съден единствено по собствения си рейтинг.

Не харесвате Старгейт:
Обожаваме Старгейт. Общо сме направили 12 сезона на 3 различни сериала във франчайза и помогнахме на два филма за „СГ-1″. Беше невероятно преживяване и сме изключително горди от екипите на всички сериали, благодарни сме и на зрителите, които гледаха. Бележка: Рейтингите, които използвах за горната графика са Live +7, тоест сумата от зрителите, които са гледали на живо и тези, които са гледали през следващите 7 дни на DVR. Въпреки че рекламодателите купуват рекламно време единствено на основата на сегмента 18-49 (зрителите на възраст между 18 и 49 години) от тези цифри и че той е доста по-малък, използвам тези данни, за да представя цялата публика още по-убедително. И така, генералният директор на телевизията се оневинява, макар и с някои пропуски в писмото си. Например, има съществена разлика между вторниците, когато се излъчват „Хранилище 13″ и „Еврика“ и тези, през които се излъчиха „Stargate Universe“ и „Caprica“. Първо, успешните два се излъчваха през лятото, когато традиционно няма добри неща по другите канали, докато неуспешните трябваше да се изправят срещу силната зимна програма на конкурентите. Второ, Енглър постоянно сравнява рейтингите с пика на първи сезон, вместо със средните показатели, предишните таймслотове, бюджета и т.н., което рядко влияе върху решенията за бъдещето на сериалите. Едно сравнение със средната сума за първия полусезон би показало спад само с 20%, което е достатъчно, за да може, макар и с притеснение, сериалът да се продължи. Вместо това Енглър сравнява с пик, който всички нови сериали имат и не е представителен. Противно на думите му пък, дългите почивки не помагат на сериали като „Старгейт: Вселена“. Те не пречат на сериали, чиито епизоди са с истории, отделни един от друг. За тях не е нужно да помниш всичко от началото до края, за да разбереш следващия епизод. SGU обаче е със сериализиран формат на епизодите, което означава, че споменът за старите епизоди трябва да е пресен. Дългите почивки между полусезоните в този случай далеч не помагат. Днешната телевизия се отдръпва от сериализирания формат (колкото и да ни е тъжно на нас, които гледаме сериите една след друга, можем да си ги припомняме и следователно почивките не ни пречат чак толкова), защото публиката все по-рядко е склонна да инвестира време в задълбочени истории като „Каприка“ и „Старгейт: Вселена“. Това е причината и всички опити да се повтори успеха на „Изгубени“ да са неуспешни. Поне според част от критиците. Според друга част, е просто съвпадение, че толкова много сериали в същия формат отпадат. Да, форматът не помага що се отнася до рейтинга, но далеч не само той е причината. Имаме и много примери за обратното – „Игра на тронове“ в момента се представя повече от добре, „Истинска кръв“, „Дневниците на вампира“ и други жънат успехи. Може би проблемът не е толкова във формата, колкото в неумението на сценаристите да се възползват по най-добрия начин от него. Подробно ревю на „Старгейт: Вселена“, където ще засегна въпроса, очаквайте скоро.

Причина за края на целия Старгейт франчайз е и фалитът на MGM. Наскоро те обявиха, че няма да продължават нито един от сериалите по никакъв начин, поне не и в близкото бъдеще. Ето защо Брад Райт се чувства свободен да сподели неосъществените си планове за бъдещето на франчайза: „Имах намерение да смеся елементи и от трите сериала в един нов филм. Комбинацията беше единственият начин да събера три сюжетни рамки в един филм и да придам и на трите някаква завършеност.“ Именно епизодите, в които герои от различните сериали си гостуваха един на друг, бяха най-интересните и рейтинговите. Райт вероятно е имал много правилна идея, но за съжаление, обстоятелствата не му позволяват да я реализира. И така, „Старгейт: Атлантида“ и „Старгейт: Вселена“ остават без завършека, който заслужаваха. Краят остава висящ, както и разочарованието на феновете.

Източници: Gateworld.net



Популярни публикации от този блог

Кралицата, извънземните пропаганди и някой хералдически сведения (аdvanced)

Кралицата - допълнения, взаимовръзки и хералдически сведения [част II]

Галактическа История: Извънземни и ДНК произход (I част)

[НЕЗДРАВОСЛОВНО] Пшеничните убийци - Амилопектин А и Глутен

Еnter the VʘID

Плоската Земя – PsyOp 6-5/11 в битката за сплескани съзнания на “великия” reSSSet