"Self/less" или как да живеем в режим на без/душие


Вчера се реших да гледам "Stupid/less", оооps!.. исках да кажа "Self/less", след първите 30 минути филма се изчерпа и бях тотално разочарован от елементарните бойни сцени, акомпанирани от почти нулев символизъм. Хубавото в случая бе, че всичко, което ме интересуваше успях да видя в тези първи 30 минути, лошото е, че го разбрах чак на края (5 минути преди края натиснах бутона „X” и им теглих една майна!). Self/leSS” - “SSS”.


Все пак не може да не отбележа факта, че във филма се показва нагледно технологията по трансфер на душата, подобно нещо беше показано в сериала "Посетители", където орионските учени вземаха есенцията на душата и я поставяха във въртящ се триплекс, който я интегрираше в тяхното ДНК с цел еволюиране на кошерната генетика у вида им. Интересно е, че тройната спирала всъщност е стар келтски символ на троицата богини.
Докато гледах филма и си водих кратки записки, първото нещо което успя да ме грабне бе думичката „SHEDDING”, това което усетих бе силното желание у хората, стоящи зад филма, да набият тази думичка в колективното несъзнавано (повториха я доста пъти и даже показаха точния синтаксис на думата, за по-тъпите зрители). В биологията това е процес, в който дадено животно рутинно хвърля една част от тялото (често, но не винаги е външен слой или покритие) в определено време от годината или в конкретен момент от своя жизнен цикъл. Това може да включва лющенето на кожа (като при змиите), окосмяването (косми, пера вълна) или друг външен слой. При някои групи могат да се „хвърлят“ и части от тялото, например крилете на някои насекоми или целия екзоскелет при членестоногите (за разлика от тях при нас хората тези екзоскелети са срещани предимно в фантастичните кино продукции за стотици милиони долари). Водното конче е пример за този радикален „Shedding”, то захвърля тялото си на водна нимфа и метаморфозира в крилато възрастно. До тук имаме гущерчета, змии и водни кончета, все познати ни животни :)
Въпросната думичка ме привлече и с нещо друго, общото звучене с орионската титла „SHET-I”. Това са онези малките гущери-каменоделци, изпратени от Кралицата на Орион да помагат на EN-LIL в администрацията на Ериду. Те се казвали HEN-T и били безкрайно лоялни и покорни. Без никакви въпроси, тотално посветени на волята на Кралицата (която била да се подчиняват на EN-LIL). Но онези от тях, които били издигнати в чин и имали роля в администрацията се наричали SHET-I, а името на техния вид – HEN-T. Те помагат на RA да поеме контрола над планетата и да наложи патриархален ред. Разбира се това е чисто архетипна взаимовръзка, която както се досещате може да бъде възприемана по безброй много начини, според това кои е нейния наблюдател.

Пример за "Shedding" :D

В сюжета на филма самата дума (Shedding) е употребена в конкретиката на процеса по трансферирането на душата от едно тяло в друго, кореспондираща, както вече казах, със археидеите на Империята Орион за вечен живот, символ на което е жар-птицата – Феникс. Името на корпорацията, която може да осигури нов живот на болният от рак Деймиън се казва „Феникс Биогеникс“. Когато Деймиън се озовава в лабораторията, той разговаря с водещия проекта, д-р Олбрайт:

д-р Олбрайт: Истина е, че клиентите ни за заможни, но не по това ги избираме. Даваме го на великите умове, тези, които ще са загуба за всички ни. По просто казано, даваме им повече време, за да развият потенциалът си.

Деймиън: А живо ли е това тяло? (след като вижда как помръдва тялото, готвено за трансфериране)

д-р Олбрайт: Само в буквалния смисъл - свързана генетична тъкан. В момента е празен съд.

Тези думи буквално потвърждават отново и отново това за което сме чели. Империята Орион много ценяла работата на най-добрите си учени по произхода и за да не губи ценни кадри, Кралицата им давала качествени дози S-MA, a при внезапна смърт, техните съзнания били трансферирани в ново тяло. Подобен мотив е показан в сериала „Посетители“, когато накрая на 1-ви сезон, Ерика застрелва най-добрия учен по произхода на АNNA – Джошуа. И тъй като е умрял скоро не се налага да местят душата му в друго тяло, а просто го съживяват с реанимиращата им технология. В това отношения Империята е категорична: ще живеят само значимите индивиди, другите просто не заслужават, това между другото е и една от главните идеологии на различни земни тайни общества.

След като вече Деймиън е трансфериран успешно в друго „по-малко“ употребявано тяло, той не може да го управлява както е правил с предишното си тяло и ще се наложи да бъде обучен наново. Към всичко това получава и една екстра „Red pills”, червени хапчета, които да пие всекидневно за да може да е в това тяло без да бъде „отхвърлен“ (в „Матрицата“ червеното хапче е символ на забравата). Тук вече започнаха тоталните глупости – душата не е орган, че да бъде отхвърлена (самото тяло е супресирано от червените хапчета, подобно на имунната система, за да не отхвърли имплантираната вече душа). Тялото няма как да има спомени от предишната душа, понеже спомените и са си отишли заедно с нея, остават само рефлексите на самото тяло (рептилоидния комплекс). Във филма „Земята на мъртвите“ на Джордж Ромеро виждаме точно този мотив: зомбитата на практика са мъртви, те са лишени от душата, но нещо продължава да ги анимира, те правят това, което са правили преди да умрат – бензинджията продължава да зарежда коли, косача на ливади продължава да коси и т.н.. Това е първичната част на мозъка – рептилоидния комплекс, където са заложени основните животински рефлекси, тъпнята, че зомбитата се хранят с мозъци символизира точно това, те искат да се сдобият отново с осъзнатост в лицето на душата, уви това няма как да стане отново, никой Висш Аз не би искал да се инкарнира в гниещо тяло, освен ако не желае да изпита точно това, което според моето разбиране ще е мега-психопатска форма на извращение. Това също е идеологията, стояща зад архетипа на злодея д-р Франкенщайн и неговото квази чудовище. Мисля, че написах по-горе, че филма е тотална загуба на време (почувствах се като hater, коментиращ поредната боза в родните торент тракери, хубавото е, че няма да получа коментар отдолу, че не разбирам от кино, хихихи).

Не разбирам от кино, нито пък много от английски, но превода на заглавието „Без/смъртен“ отново показва, че за да си преводач е нужно просто да си учил английски в училище и не е задължително да разбираш от материята, която превеждаш. Пример, за който се сещам в момента е превода на български на част от „Матрицата V“.
На интуитивно ниво разбирам как трябва да е заглавието, но всъщност няма как да го изряза в сбит вид, който да подсказва за какво става дума според сюжета и заложените архетипни символики. Някои от вас знаят колко е трудно да облечеш нещо абстрактно в линейни думи. Буквално най-точния превод ще е нещо от сорта на „По-малко Аз“ или „Бездушие“, което няма как да бъде разбрано от средностатистическия пуканкотрошач, харесващ биографията на Барак Обама, облепил стените си с плакати на мускулестите Бийбър и Марс (понеже е бездушник).

Знаете, че духа няма никаква нужда от технологиите и религията, той си е достатъчен като всичко това, което е. Добре ще го кажа така: колкото повече се забъркваме с технологиите, толкова повече ще сме „Selfless”, т.е. бездушни празни съдове, което подсказва, че нашият истински Аз ще бъде натикан в миша дупка. „Selfless” може да бъде дефинирано и като нещо, което е далеч от Висшия Аз. Това пък идеално съвпада с целите на „трансхуманизма“. Сигурно сте гледали viral клипчето, в което андроид с име „Филип K. Дик“ (кръстен на известния романист и автор на научна фантастика), запитан от интервюиращия дали роботите някой ден ще превземат света, отговаря „Вие сте мои приятели, не се тревожете....дори и да еволюирам в терминатор, аз няма да ви нараня, аз ще ви държа на топло и на чисто в моята човешко-зоологическа градина, където ще ви наблюдавам непрекъснато!.



Колко мили думи, направо ми стоплиха сърцето, вкарвайки тройна доза адреналин, който почти успя да ме накара да махна с ръка и да кажа, че филма „Терминатор“ е просто фантасмагория! Но защо се изсипват толкова милиони долари само за да видим някаква безсмислица? Кой идиот дава милионите си ей така за забава на простите пуканкотрошачи? Сега ще ви отговоря:



Можете сами да си дадете сметка защо една реална мисия до Марс е по-евтина от един филм. In fact човек, който не разбира окултната страна на това свръх-ритуално поведение, би сметнал, че това е просто изкуство и би било налудничаво да се смята, че е нещо повече от това. Онзи, докоснал се до дълбочините на езотеричното обаче, знае, че всичко в нашия физически свят е отражение на нещо друго, което означава, че за всяко нещо си има доста по-дълбоки от чисто психологическите причини. Нито една идея не възниква просто „ето така". Над 70% от комерсиалното кино днес е изградено върху предварително спуснати отвисоко 100 идеи, върху които вече започва да се гради сценарий, а официалните имена зад филмите са просто рекламното лице на крайния продукт. Една фасада. Вече има множество сериозни изследвания и документални филми, които посочват връзките между правителството на САЩ и Холивуд, който бива използван изцяло за пропаганда на дадени идеи.

- цитат от Произход и история на Империите Орион и Сириус“


Превземането на телата ни вече е в ход, виждаме, че архетипа на прегърбеното, бавно крачещо, безмълвно зомби е реализиран – всички са вперили погледи в смартфона си. Това, което „Self/less” ни показва е, че можем да получим така жадуваното безсмъртие на цената на пребиваване в режим на бездушие (та от тук и историята за човека, който си продал душата на смееш се рогат дявол за жълти стотинки). Отдавна живеем в ера на диверсия, спрямо истинския Аз и замяната му с технологичен такъв – Некро Аз.


Популярни публикации от този блог

Последната грандиозна измама

Скополамин - Краля на контрола върху съзнанието (update 15.11.14)

Килограмите токсини в дебелото черво!